۱۳۸۹ اردیبهشت ۵, یکشنبه

خانوادۀ کیانوش آسا خطاب به رئیس دانشگاه

برای آزادی همکلاسی های زندانیِ کیانوش اقدام کنید

به گزارش سامانه خبریِ تحول سبز، خانوادۀ آسا در نامۀ خود به رئیس دانشگاهِ علم و صنعت، ضمن بیان این نکته که "در دانشگاهی که شما ریاست آنرا بر عهده داشته و دارید تعدادی از دانشجویان به دلیل انجام مراسم بزرگداشت برای کیانوش، به عنوان همکلاسی و دوست خود و از همه مهمتر فرزند این ملت که بیگناه به خون غلطید، مورد تهدید یا بازخواست قرار گرفته، بازداشت شده و یا ادامه تحصیل آنان با تعلیق و محرومیت مواجه شده است"، خاطرنشان ساختند "از شما مصرانه درخواست می نماییم از تمامی امکانات و اختیارات خود و دانشگاه برای برداشتن این محدودیت ها و شکستن احکام سنگین انظباطی که همانا رضایت خداوند، شادی روح کیانوش و تسلی خاطر خانواده آسا را به دنبال دارد از هیچ کوششی دریغ نورزید و برخوردهای سخت، غیر اصولی و غیرمدبرانه ای که بعد از خرداد ماه تا کنون، علیه آن دانشگاهیان صورت گرفته اصلاح وجبران نمایید."

خانوادۀ آن شهیدِ اعتراضاتِ سبزِ مردم ایران، خطاب به رئیس دانشگاه علم و صنعت خاطرنشان ساختند: "آقای جبل عاملی! آیا بهتر نبود در جشن فارغ التحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد، که اگر آن جنایت رخ نمی داد کیانوش هم حاضر می بود، از او به عنوان دانشجوی آن دانشگاه یاد نموده و همچنانکه در نامه اشاره داشتید در راه تحصیل علم، تا آخرین لحظۀ حیات کوشا بود به احترام صندلی خالیش یک دقیقه سکوت می کردید؟! آیا صحیح بود که، مانع شُدید تندیس کیانوش در کنار تندیسهای دیگر دانشجویان هم‌دوره ای خود قرار گیرد؟ غافل از اینکه تندیس او در روح و جان دانشگاهیان و هموطنانش به یادگار می ماند. آیا تلاشهای انجام شده از سوی برخی مدیران آن دانشگاه در جهت حذف نام کیانوش در اکثر امور مربوطه عمل پسندیده‌ای بوده؟ و این اعمال و رفتارها تا کنون نتایجی داشته است؟ به یقین رفتارهای همه ما در هر شرایط و جایگاهی، یک پاسخگویی جدی نه صرفاً در برابر افراد، بلکه در برابر خداوند و وجدانهای بیدار جامعه به دنبال خواهد داشت."

این خانوادۀ داغدارِ خطۀ غرب کشور، در پایان این نامه، تقدیر و تشکر قلبی خود را از یکایک "اساتیدی که در طول شش سال دوران دانشجویی، که نقش ارزنده‌ای در رشد و بالندگی علمی، فکری و اجتماعی او بر عهده داشتند"، ابراز داشته و نوشتند:

"دلجوئیها و همدردیهای آن بزرگواران و دوستان دانشگاهی را بر دیدگان خود قرار داده، دستان پر مهر آنان را به گرمی می فشاریم و مدیران دانشگاه علم و صنعت را به برخورد درست، منطقی و عاقلانه توأم با دوراندیشی و بیان واقعیت فرا می خوانیم. خداوند به همه ما توفیق گام نهادن و کوشیدن در راه حقیقت و پاکی عطا کند تا در گذر زمان نام نیک و ارزشمندی از ما بر جای بماند."

شهید کیانوش آسا متولد فروردین ۱۳۶۳در کرمانشاه،دانشجوی ترم چهارم کارشناسی ارشد رشته مهندسی شیمیدر دانشگاه علم و صنعت ایرانبود. وی در جریان تظاهرات دوشنبه ۲۵خرداد۱۳۸۸در میدان آزادیتهرانناپدید شد و روز سوم تیر ماه ۱۳۸۸ در سردخانهٔ پزشکی قانونی توسط خانواده‌اش شناسایی شد، وی در اثر اصابت دو گلوله جان باخت.

جرس: در پیِ ارسالِ نامۀ دلجوئیِ دکتر جبل عاملی، رئیسِ دانشگاهِ علم و صنعت ایران به خانوادۀ شهید کیانوش آسا، دانشجویِ نخبۀ آن دانشگاه که در جریان اعتراضاتِ بعد از انتخابات ریاست جمهوری به شهادت رسید، آن خانواده طی نامه ای سرگشاده خطاب به آن ریاست، از برخی عملکردها و مواضع دوگانۀ وی طی ماههای اخیر انتقاد کردند.

منبع سايت جرس

http://www.rahesabz.net/story/14299/

هیچ نظری موجود نیست: